Aby przedsiębiorca utrzymał się na rynku, jako cenny sprzedawca, oferent produktów lub usług, to musi przyciągnąć do siebie duża ilość klientów, a następnie ich utrzymać. Poza tym jego zadaniem jest wybić się wśród konkurencji, i to na wiele sposobów. Chociażby poprzez zastosowanie nowoczesnej technologii, jak i obniżanie cen produktów, czy usług. Jego celem jest zysk. Ale przedsiębiorca ma także ograniczenia pod pewnymi względami. Jakie?Chodzi tutaj chociażby o ograniczenia związane z kosztami lub budżetem, jaki może wykorzystać. Na co one mają wpływ? Przede wszystkim na to, czy producent może swoje pieniądze przeznaczyć na przykład w części na infrastrukturę techniczną zakładu lub na płace pracowników. Taki przedsiębiorca musi jeszcze dokonywać ciągłych kombinacji czynników wytwórczych i ponoszonych na nie nakładów. Tak zwane izokoszty obrazują różne kombinacje czynników wytwórczych, jakie mogą być zaangażowane do produkcji przy danym poziomie cen i danej wielkości produkcji. Warto zaznaczyć, że każdy poziom produkcji posiada inny wzrost poziomi. Izokoszty może zetknąć się z izokwanta i w ten sposób wyznaczyć tak zwane minimum.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>